Charles test pants

A girl can never have enough dresses. Helemaal waar, maar toch vonden Petite Bout de Chou en ikzelf dat het eens tijd was voor iets anders. Het patroon van de Charles van Compagnie M. lag al een tijdje op de kniptafel, het ideale moment om er effectief onze tanden in te zetten.
A girl can never have enough dresses. Totaly true, but Petite Bout de Chou and me both thought it was time for something else this time around. The Charles-pattern by Compagnie M. had been lying on my sewing table for quite a while now, the excellent moment to start with it.

Toen ik vorig jaar deze versie van de Charles zag verschijnen, was ik helemaal verkocht. Het idee voor een salopette-versie in katoen met jeansprint zit al een tijdje in m’n hoofd. Om het patroon en de pasvorm al eens een keertje te testen, maakte ik nu de korte broek versie.
When I saw this version of the Charles last year, I was totaly hooked. The idea to make the dungarees in cotton with jeansprint has been on my mind ever since. But to test the pattern and to see how it fits my little girl, I deciced to make a short pants-version this time.
Zoals we gewoon zijn van Compagnie M. was de uitleg weer super helder en was de pasvorm, ondanks het feit dat ik niet de laatste aangepaste versie gebruikte, weer optimaal. Voor de test-versie combineerde ik een reststuk gele gabardine van dit projectje en combineerde het met een prachtig en superzacht stofje dat ik vorig jaar kocht op de stoffenverkoop van mevrouw Compagnie M. herself. Ik werkte het geheel af met bijpassende rode paspel en vier knopen ter versiering, want om het geheel te sluiten gebruikte ik 4 kamsnaps die ik in de voering verstopte. Alleen de achterkant werkte ik, bij gebrek aan een knoopsgatelastiek, op een klassieke manier (met een gewone elastiek) af.
As usually, the Compagnie M. Pattern was very clear and the pants fitted just right (and I didn’t even use the last adapted version Marte made). For my test-Charles, I used some fabric left from this project and I combined it with a fantastic and supersoft fabric I bought last year on a fabric sale of Miss Compagnie M. Herself. I combined the fabric with some red piping and 4 decorative buttons, because I chose for hidden kamsnaps in the lining to close the pants. For the backside of the pants, I used a regular elastic band.

 
Een geslaagde testversie, wat mij betreft. Alleen de bovenste knoopjes zet ik de volgende keer wat hoger, zodat de flap aan voorkant wat minder open gaapt. Mijn handen kriebelen al om aan die salopette versie te beginnen. Maar nu toch weer snel naar die naaitafel waar enkele schattige jurkjes op me liggen te wachten …
A nice test-version,  I would say. Next time, the only thing I would do differently are the buttons on the front. To prevent the front part to gape a little bit, I would place the upper buttons a little bit higher. Can’t wait to try out those dungarees. But now … quickly to the sewing table ‘cause some nice cute dresses are waiting there for me!